sobota 13. novembra 2010

brushes


Hádajte, čo majú laky na (obrázku vyššie) spoločné. Môžete tri krát :-) 
Uznávam, na prvý pohľad je to dosť nesúrodá skupinka - rôzne značky, odtiene, cena, veľkosť... ale na druhý pohľad je záhada vyriešená - po otvorení fľaštičiek na vás vykuknú štyri ploché štetce. A také mám vyslovene rada. Zasvetený fanatici iste vedia, že častokrát o kvalite a bezproblémovosti lakovania nerozhoduje značka, ale práve štetček v kombinácii s konzistenciou laku. Prečítajte si moje skúsenosti s nimi:



Na všetkých fotkách sú laky/štetce v poradí: Opi, Essence, Rimmel, Avon

OPI: Jeden z najobľúbenejších lakov a zároveň štetcov všeobecne. Nečudujem sa, aj ja ho mám rada. Základom je vrchnáčik, ktorý sa pohodlne drží. Najlepší je okrúhly a u Opíka je výhodou, že sa smerom dole zužuje. Proste dokonale padne do ruky. Palička, v ktorej sú zapustené štetinky je akurát dlhá a akurát hrubá. Nezachytáva veľa laku a tak sa ani hrdlo fľaštičky nezanáša. Samotný štetec má tvar vejáriku a na konci - v najširšom mieste má šírku cca 3,7 mm. Ďalšou dôležitou vecou, je mäkkosť umelohmotných vláskov - čím sú tvrdšie, tým robí štetec viac dier a rýh vo vrstvách laku. Tento diery nerobí :-)

ESSENCE: Laky z radu Colour & go sú maličké, iba 5 mililitrové. Na rozdiel od niektorých miniatúr klasických lakov, nemajú zmenšený štetček. Kratší je vrchnáčik a palička, štetinky majú štandartnú dĺžku - sú usporiadané rovnobežne vedľa seba a zastrihnuté tiež rovno. Celkovo je aplikátor malý, ale práve tým sa dokážete dostať bližšie k nechtu a presnejšie nakresliť oblúčik okolo kožičky.

RIMMEL: Priznám sa, toto je lak, kvôli ktorému som sa rozhodla napísať článok, ktorý práve čítate. Kúpila som si ho pred pár dňami a zaujala ma práve inovácia štetca - mistake free aplication. Škoda, že som si ho priamo v predajni neotvorila, vedela by som, že je to lopata. Do ruky síce padne dobre, ale to čo nasleduje nižšie je katastrofa. Veľmi hrubá palička - udrží sa na nej množstvo laku, ktorý mal zostať vo fľaštičke. Úplne zababre hrdlo a lak na ňom hustne a schne. Samotný štetec je príliš široký a hrubý, nedá sa ním naniesť primerané množstvo laku - buď ho je veľa alebo málo. Jedinou výhodou sú zaoblené strany, pri lakovaní však moc nepomôžu, keďže to, čo držíte je jednoducho kôl.

AVON: Opäť začnem od vrchnáčika - ako vidíte, je hranatý, napriek tomu sa celkom dobre drží. Umelohmotná palička je rovnaká ako u OPI - nedá sa jej nič vytknúť. Samotný štetček je kratší, dá sa lepšie kontrolovať a pekne nalakovať oblúčik. Chybou je, že vlásky sú pomerne pevné, takže pri krémových lakoch budete musieť dať pozor na diery. Ak by mal však zaoblené okraje, určite by som ho ospevovala viac - zjednodušilo by to prácu na oblúčiku.


Aké máte skúsenosti s plochými štetčekmi Vy? Ktorý Vám vyhovuje najviac? Máte radšej tie klasické okrúhle? Alebo Vám na štetčeku nezáleží a je pre Vás dôležitejšia konzistencia laku? Prípadne už máte takú prax, že by ste nalakovali s hocičím? :-)
Napíšte mi, ako ste na tom. 



11 komentárov:

  1. Dovolím si nesouhlasit s kritikou na Rimmel :D ale to je proto, že v 90% lakuju jen Rimmelem a asi jsem si zvyklá a nedám na ně dopustit ;) pro mě je to číslo 1 z toho co se dá v drogérkách sehnat. Vlastním i opi a ten se s tím samozřejmě nedá srovnat, to je něco jinýho, ale cenově už je to pro mě někde jinde. A essence u mě zase prohrává výdrží na nehtech :( škoda, protože jejich barvičky jsou krásný

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ja za seba musím povedať že OPI ma až tak nenadchol, nie že by bol zlý, to určite nie, ale keďže sa okolo ich štetčekov robí také haló, čakala som niečo... úžasnejšie. :)
    Essence mi vyhovuje, Rimmel ma vytáča presne tým čím aj teba (strašne gebzí :))) a s Avonom som zatiaľ problém, ktorý opisuješ, nespozorovala, a to mám asi 15lakov z Avonu, ale tiež by som uvítala zaoblenie štetiniek. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. no ja zasa nemam az tak rada ploche stetceky a to len z toho dovodu ze ja mam tu kozicku - kutikulu rovnu nemam ju dooblucika a ked mam plochy statec tak on farbi viac oblucik a nemam potom dobre nalakovany cely necht a je to skarede...ale ked s takymi farbim mame tak krasa :) essence stetec sa mi v celku paci...a krasny stetec ma astor!

    OdpovedaťOdstrániť
  4. I've only have Rimmel and Essence and I think that Rimmel are better: one stroke and my nail is ok

    OdpovedaťOdstrániť
  5. M.: Jasné, keď lakuješ s tou maxi štetinkou tak to máš natrénované. A necht na dva ťahy hotové. Ale moja prvá skúsenosť bola tak trochu šok :-)
    Babs: Mne Opi vyhovuje, ale v podstate lakovanie zdolám s hocičím (ak to nie je vyslovene metla).
    Marketingova: z okrúhlych je u mňa Essie - je tenký a presný. A Astor je super, ten je zaoblený.
    Alice: For me is better Essence, rimmel is very big.

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Rimmel mi nesedí. Opi, Essence je fajn. Avon neurazil. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Avon laky jsem ještě nezkoušela. Essence nemám ráda, Rimmely se loupou a tak znova, opět a navždy volím OPI :-D . Moc pěkné fotky jsi nafotila ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. I've never tried any of them but Rimmel. I have a few of their polishes and can't STAND the brush. It's waaaay too fat for my nail beds.

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Ja si tiez dovolim nesuhlasit.S Rimmelom sa lakuju nechty najlepsie dokonca aj ked som ho isla pouzit prvy krat :) Avon mi vobec nevyhovuje lebo palicka je moc dlha a stetcek moc tenky a neohybny..Essence taky neutral,s nimi som este problemy nemala :)

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Natalia: Som rada, že to teda v tom Rimmeli nevyrobili zbytočne, lebo pre mňa to fakt nie je :-) Ale zase čo musím uznať - výborne sa s ním pečiatkuje. Lak je super pigmentovaný a tá hrubá štetka je super na celoplošné vzory.
    Pri Avone mi robia problém hlavne tie tvrdé štetinky, ako som písala - pri krémových lakoch to spôsobuje diery.

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Anonymný30.11.12

    Hello! Do you use Twitter? I'd like to follow you if that would be ok. I'm undoubtedly enjoying your blog and look forward to new updates.
    My homepage : kohls-printable-coupons.net

    OdpovedaťOdstrániť